DIŠETE LI PRAVILNO?

Kao uvod u nadolazeću #BODYSULPTMOMS radionicu, osvrnula bih se na svima nam potrebno ispravno disanje.

3 PRIMARNA MJESTA UDISANJA:

⏫ KLAVIKULARNO, kad zrak upuhujemo gore visoko u gornji dio prsne kosti pri čemu nam se odižu ključne kosti i ramena, to je plitko disanje koje nas slabo opskrbljuje kisikom, a u stresnim situacijama svojim ubrzavanjem potiče anksioznost, pojačava stres i nelagodu, tad u glavi osjećamo pritisak uz pojavu crvenila.

⏬ ABDOMINALNO disanje često se tumači kao najoptimalnije, no u mnogim slučajevima potiče nestabilnost lumbalnog dijela kralježnice i zbog uzimanje većine zraka u trbuh s intenzivnim širenjem trbušnih mišića (primarno m. rectus abdominis) na van, može zaustaviti ili umanjiti mogućnost oporavka oslabljenog vezivnog, tetivnog i mišićnog tkiva (npr. kod postporođajnog oporavka, ili oporavka od sportskih ozljeda trbušnog zida)

🔁 DIJAFRAGMALNO disanje, i to ekspanzija 360′ u krug
podrazumijeva otvaranje i zatvaranje donjih rebara pri čemu se aktivira naš primarni mišić za disanje dijafragma- ona je vezana na torakalnu kralježnicu (samim disanjem pojačava se njena mobilnost) naša rebra, psoas, QL, radi simultano s mišićima donjeg zdjeličnog dna, i zahvaljujući svim ovim poveznicama lako je zaključiti da utječe na poziciju zdjelice, ramenog obruča, lopatica i cijele kralježnice (osobe s kifotičnim držanjem torakalno su imobilne i sigurno ne dišu dijafragmalno). Ako pri disanju ne upotrebljavamo mišiće koji su za to predviđeni, kao i u svim drugim slučajevima dolazi do kompenzacije, pa rad preuzimaju i postaju kruti, kronično prenapregnuti i bolni vratni mišići, gornji trapezi, uz slabo pokretna ramena, stisnuti pectoralis minor, gotovo nepomična rebra i kompletno narušenu posturu – jel vam poznato?

Među našim rebrima smještene su plućne alveole (spirometriju nam mjere na rebarnom košu, a ne u donjem dijelu trbušne šupljine, gdje su crijeva i ostali organi). Jasno da udisanjem dio zraka odlazi klavikularno, dio naravno i u prostor trbuha, no ispravan obrazac disanja, je onaj dijafragmalni, neovisno dišemo li duboko za potrebe neke aktivnosti ili “jednostavno samo dišemo”.

Tema je vrlo opsežna, od djelovanja na parasimpaticus i opuštajućeg efekta na naše tijelo, do svih prednosti udisanja na nos i disanja u težištu… te detalje temeljno prolazimo s polaznicima/cama na radionicama CORE4STRENGTH i BODYSCULPTMOMS.

Vanja

LEAVE A COMMENT

RELATED POSTS